Klagevejledning

Alle, der har været i kontakt med Frelsens Hærs Retshjælp og Gældsrådgivning, kan klage.

Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse
med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, og du kan få glæde af Frelsens Hærs
Retshjælp og Gældsrådgivning.

Hvis du har forsøgt at være i dialog med os, men ikke synes, det har ændret noget, kan du udfylde
klageformularen og sende den til os.

  • Rådgiveres adfærd, det vil sige den måde, som medarbejdere eller frivillige opfører sig på.
  • Dårlig eller vildledende rådgivning.
  • For lang sagsbehandlingstid.
  • Rådgivningen lever ikke op til det, den annoncerer.
  • Rådgivningen har dårlig tilgængelighed for handicappede.
  • Andre brugere af rådgivningen.
  • Åbningstider eller andre praktiske forhold, fx ventetid, forplejning eller lokation.
  • Myndigheder og andres afgørelser og vejledninger.
  • Andre brugere af rådgivningen.
  • Åbningstider eller andre praktiske forhold, fx ventetid, forplejning eller lokation.
  • Myndigheder og andres afgørelser og vejledninger.

Vi har lavet en klageformular, så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage. Formularen kan udfyldes online, og du finde den her: Klageformular

Du kan også sende din klage på mail (skriv ”Klage” i emnefeltet) eller med posten til:


Aalborg 
Mail: [email protected] 
Postadresse: Skipper Clementsgade 9, 9000 Aalborg

København
Mail: nrg@fhmail.
Postadresse: Thorsgade 48A, 2200 Købehavn N

Ja, du får altid en kvittering på mail, hvis du har opgivet din mailadresse, umiddelbart efter, at vi har
modtaget din klage.

Du får svar på din klage indenfor en uge, undtaget er ferieperioder og helligdage.

Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Derfor er du velkommen til at skrive din kommentar til os per mail eller post:

Aalborg 
Mail: [email protected] 
Postadresse: Skipper Clementsgade 9, 9000 Aalborg

København
Mail: nrg@fhmail.
Postadresse: Thorsgade 48A, 2200 Købehavn N

Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym. Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.

Når du sender en klage til Frelsens Hærs Retshjælp og Gældsrådgivning, bliver den behandlet indenfor en uge, herefter slettes al korrespondance. Vi henviser til vores hjemmeside for yderligere oplysninger om behandling af dine personoplysninger i forbindelse med en klage:

Privatlivspolitik